Elemental 1.4 リリース
EWoM v1.4がリリースされました。
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- Max army size reduced from 12 to 6 units
- Tech multiplier reduced from 1.5 to 1.3 (faster research)
- Higher level monsters will spawn later in the game no matter what
- AI smarter about targeting in tactical battles (not always the "toughest" unit)
- AI more generous about imbuing their champions
- AI more likely to choose guardians on city upgrades
- Fixed bug that resulted in the AI not reliably learning higher level spells
- AI more greedy when demanding tribute
- Fixed bug from 1.4 beta 1 that caused units not to automove.
- Fixed bug where if the AI hated everyone they would still say they're handing their kingdom over to (blank)
- City Hubs store more population
- City Hubs provide less zone of control by default
- Increased # of turns on many improvements from 1 turn to 3 turns
- Embassies are no longer an unlimited improvement
- Fixed strange noises quest to have an illustration
- Fixed the train unit window UI where the unit costs were messed up
- Named the dog unit's default name from "dog" to "Annie" in honor of Paul Boyer's dog (the dog is visually based on Annie)
- New title logo
- Vastly reduced the cost of a non-aggression pack
- Teleport spell cost increased from 40 mana to 250 mana
- New flavor text added
- Reduced the value of monuments to the AI
- City Guardian units buffed. They're much more powerful now, correspond with city level
一部抜粋意訳
- スタックあたりのユニット数を12から6へ減少させた
- 技術研究倍率を1.5から1.3へ減少させた
- 高レベルのモンスターはゲーム後半に現れるようにした
- タクティカルバトルでAIの攻撃目標選択を改良した
- AIがチャンピオンに魔法を使わせること(Imbueスペル使用)を多くした
- AIは都市レベルアップ時にガーディアン選択を多くした
- AIが高レベル魔法を研究しないバグを修正した
- 都市のベースStorageを増やした
- 都市の勢力範囲を首都より少なくした
- v1.39で1ターン建設にした施設を3ターン建設に増やした
- Embassiesを制限施設にした
- 犬の名前をAnnieにした(スタッフの飼い犬の名前、アバターもその犬がサンプルだとか)
- 新しいタイトルロゴへ変更した
- 不可侵条約のコストを大幅に削減した
- テレポートのマナコストを40から250へ増加させた
- AIのmonument建設価値を減少させた
- ガーディアンユニットをBuff、都市レベルに応じて強くした
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正直なところ、ちょっと急いでパブリックリリースをした印象はありますが、合間を見て作ったわりには、バランスなど結構いじった感じです。FrogboyはAIが大きく改善されたと言ってますが、まだ体感できるほどやってないので分からないです。
今回少しプレイしてみた感じでは
- このエントリーに貼りつけてますが、ロゴが変わりました。Elementalシリーズという点を強調した感じですね。
- レベルアップポイント、HP計算の変更で、チャンピオンと君主のHPが大きく伸びた。またスタックあたりのユニット数が減ったことも合わせて、多人数兵隊とのバランスが改善された印象を受けた。
- 首都とハブ都市との差別化として、勢力範囲、人口増加率、都市レベルごとのベース家キャパ、施設タイル数上限が変更されたのは、良い改善だと思った。ただ、このあたりの数値がちゃんと整備させておらず、設定値にミスタイプがあるのが残念。
- 人口増加の計算式がBase + カレント人口 x Prestige(%)に変更されたため、家研究を進めていないと首都はレベル3くらいから家建設が人口増加に間に合わなくなる場合があった。ただ、この頃には人口増加に応じた兵隊作成時間削減により、施設なしでも兵作成時間が半分くらいになるので、待ち時間が大分解消される感じ。
- 看過できないバグや未整備な設定値を、MODで修正して今回はもうちょっとやってみようかな。で、久しぶりにマルチをしてみてもいいかも。